5 hollywoodských herců, kteří si své nejslavnější role zopakovali v reklamách
03.11.2022
Ačkoliv si hereckou profesi spousta z nás spojuje s obrovskými výplatami, i ty největší hvězdy si musí čas od času přivydělat. Mají k tomu ale mnohem lepší příležitosti než „obyčejní smrtelníci“. Pokud jim to jejich smlouvy umožní, mohou pohodlně využít svých nejslavnějších rolí a spojit se se značkami, které na nich postaví své reklamy.
Možná se vám to může zdát neuvěřitelné, ale i ty největší herecká esa se čas od času objeví v nějakých těch reklamách. V dnešním článku vám proto představíme pětici hollywoodských herců, kteří se propagovali produkty nejrůznějších značek ve svých nejslavnějších rolích.
Jeff Bridges – The Dude
Sepraný župan, White Russian cocktail, bowling a „pochcanej tepich“. Většině z vás se při vyřčení těchto slov v mysli vybaví jedna z nejlepších komedií bratří Coenových s názvem The Big Lebowski. Hlavní roli líného pobudy se zálibou v bowlingu si zde zahrál Jeff Bridges (72), pro kterého se „The Dude“ stal životní rolí.
Dude měl na oplátku obrovský dopad na spoustu filmových nadšenců, kteří se v jeho flákačství a nenuceném životním stylu naprosto zhlédli. Není divu, že se stal takovou popkulturní ikonou. Ještě méně podivuhodný je fakt, že se na této postavě pokusila nějaká korporace vydělat.
V případě Bridgesovy role to byl pivovar Stella Artois, který jej v roce 2019 využil pro propagaci svého piva. Bridges ale nebyl jediným, kdo se v této reklamě objevil ve své nejslavnější roli. Hlavní pozornost zde má Sarah Jessica Parker (57), která se vrací ke své roli Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě.
Pierce Brosnan – James Bond
„Bond. James Bond.“ Tímhle způsobem se od roku 1962, kdy šel do kin Dr. No mohlo představovat hned šest slavných herců. Ne každý z nich šel však tak daleko, že v této roli zůstal i mimo své filmy. Dnes se zaměříme především na Pierce Brosnana (69) ale reklamu na další pivo (tentokrát Heineken) natočil i Daniel Craig (54).
Vraťme se ale k hvězdě Zlatého oka, Dnes neumírej nebo Jeden svět nestačí. Ačkoliv je Bondovým nejoblíbenějším drinkem Vodka Martini, podle reklamy z hloubi devadesátých let čas od času sáhne i po dietní Coca Cole. S několika maskovanými pronásledovateli za zády Brosnan v roli Bonda naskočí na vlak a divákům vysvětluje, proč je právě tenhle drink tím nejlepším, co si může v danou chvíli dát.
Judi Dench – „M“
U „bondovek“ ještě chvíli zůstaneme, a dokonce si posvítíme na herečku, která se objevila nejen ve všech Brosnanových filmech, ale i v několika snímcích z éry Daniela Craiga. Už jste asi sami poznali, že nemáme na mysli žádnou z mnohých bondgirls, ale samu ředitelku celého MI6.
Judi Dench (87) se jako „M“ objevila v osmi různých filmech, ale tam její kariéra v roli neoblomného šéfa britské tajné služby nekončí. „M“ totiž ztvárnila v reklamě na takzvaný Money Supermarket, který si můžete představit jako britskou obdobu tuzemské Heuréky. V celé reklamě ani jednou nezazní její krycí jméno, ale z jejího vystupování je nad slunce jasné, že jde o známou postavu z bondovek.
Judi Dench v reklamě koordinuje skupinu tajných agentek, které se snaží zachránit Británii před zbytečně vysokými cenami a poskytovat při tom zákazníkům cestovní pojištění, kreditní karty a řadu dalších výhod.
Bill Murray – Phil Connors
Pokud dnes některý filmař natočí snímek o uvíznutí v časové smyčce, nemůže se vyhnout přirovnáním k legendární komedii s názvem Na Hromnice o den více. Tohle přirovnání je navíc naprosto fér, protože z tohohle snímku spousta současných tvůrců filmů o opakování stejného dne pořád dokola vychází.
Hlavního „hrdinu“ ve filmu z roku 1993 hraje Bill Murray (72), jehož výkon v této roli přinejmenším srovnatelný s jeho postavou v Krotitelích duchů. Phil Connors je vždy otráveným moderátorem počasí, který jeden den svého života prožil nesčetněkrát. Během několika časových smyček si vyzkoušel téměř vše a zdá se, že ho jeden z těchto životů přivedl i k reklamě.
Je ale zvláštní, že je Murray v předloňské reklamě na Jeep o tolik starší než v původním filmu. Nesporně zde ale hraje nanicovatou „rosničku“, což dokazuje i svišť, kterého v terénním autě vozí na sedačce spolujezdce. Kromě Murrayho se v reklamě objevuje i Stephen Tobolowski (71), který si v Na Hromnice o den více zahrál otravného kolemjdoucího Neda.
Mike Myers – Dr. Zloduch
Austin Powers je fenoménem, který nemá ve světě parodií obdoby. Skvěle totiž funguje i v případě, že filmy, ze kterých si tak okatě utahuje, neznáte. Je to totiž spíš než parodií na žánr špionážních filmů než na konkrétní snímek. A protože jsou tou nejslavnější špionážní sérií filmy o Jamesi Bondovi, není divu, že mezi Austinem a Jamesem najdete několik paralel.
Jedna z těch nejzřejmějších podobností je vyobrazení úhlavního padoucha. Austin i James čelí plešatému megalomaniakovi s chlupatou kočkou a řadou výstředních nohsledů. V případě Bonda jde o Blofelda a Austinovým úhlavním nepřítelem je Dr. Zloun, kterého si stejně jako samotného špiona zahrál Mike Myers (59).
Dr. Zloun se svým pokřiveným pohledem na svět a prapodivným vystupováním stal okamžitým favoritem mezi fanoušky této série, což vycítila i automobilka General Motors. Je nezvyklé, že si firmy pro propagaci svých produktů značky vyberou záporáka, ale v případě této reklamy to dává smysl. Dr. Zloun se v ní totiž dozvídá, že už není největší hrozbou lidstva, jelikož ho předběhla klimatická změna. Aby se vrátil na první příčku začne jezdit elektromobilem, aby omezil svou uhlíkovou stopu.
(tod)
Jeff Bridges, Mike Myers, Sarah Jessica Parker, Pierce Brosnan
Filmy:
Big Lebowski, Na Hromnice o den více, Zlaté oko, Austin Powers: Špionátor
Kategorie:
Filmy, Filmové novinky,
Tagy:
slavní herci, hollywoodští herci, agent James Bond, slavné filmové role, Pierce Brosnan agent 007, Big Lebowski postava, herci v reklamách, reklama s celebritou, známé postavy, oblíbené role