Adrian Sutil

profil
Fotku nahrál uživatel.
Fandím 0 fanoušků
Nesnáším
0 antifanoušků
Napiš názor 0 názorů

Povolání: Sportovec, Pilot Formule1

Věk: 41 let

Datum narození: 11.01. 1983

Místo narození: Německo, Gräfelfing

Hodnocení Adrian Sutil

Přitažlivost
0% (0 hlasů) Neumístněno
Talent
0% (0 hlasů) Neumístněno
Inteligence
0% (0 hlasů) Neumístněno
Vtipnost
0% (0 hlasů) Neumístněno

Fotky Adrian Sutil (6)

Životopis Adrian Sutil Upravit životopis

Adrian Sutil (* 11. ledna 1983, Starnberg) je německý pilot Formule 1. V současnosti závodí za tým Force India.

Osobní život

Sice se narodil v Německu, ale jeho otec Jorge pochází z Uruguaye a od malička s ním mluví pouze španělsky a on mu odpovídá německy. Jorge a Monika Sutil se rozvedli, když mu bylo 13 let. Od té doby žil pouze s otcem. Má ještě dva bratry, Daniela a Raphaela.

Jeho dědeček byl Brazilec a babička byla z Argentiny. Jeho praděda byl Ital a prababička zase pocházela z Belgie. Plyně hovoří německy, španělsky, anglicky a italsky.

Nyní žije ve švýcarském Niederbippu. Je svobodný a mezi jeho zájmy patří biliár, lyžování, klavír a squash.

Kariéra před Formulí 1

Už jako čtrnáctiletý závodit na motokárách. V roce 2002 potom následoval přechod do švýcarské série Formula Ford 1800. Tam vyhrál všech deset závodů sezóny a současně získal i všech deset pole position. Mimo to si připsal na své konto i pět vítězství v rakouském seriálu Formula Masters.

Po postupu do Formule BMW ADAC v roce 2003 přišly první prohry a musel se spokojit s celkově šestým místem, přičemž nevyhrál ani jednou. O sezónu později postoupil do evropské série Formule 3.

Kariéra ve Formuli 3

V roce 2004 spojil své síly s týmem Colina Kollese. To byl velmi důležitý krok, protože známost s Kollesem se mu později velmi hodila. Poslední závody sezóny odjezdil v barvách týmu ASM.

V týmu ASM zůstal i v roce 2005 přičemž jeho kolegou se stal Brit Lewis Hamilton. Ten jej zastínil - Hamilton vyhrál 15 závodů a Sutil pouhé dva. V celkovém pořadí skončil Sutil druhý za svým kolegou. Stejné umístění dosáhl Sutil i na prestižním závodě Marlboro Masters F3 v Zandvoortu.

Poslední dva závody sezóny F3 vynechal, jelikož se mu naskytla šance závodit za A1 Team Německo v nové sérii A1 Grand Prix. Sutil absolvoval závod v Portugalsku, Austrálii a v Dubaji a jeho nejlepším výsledkem bylo 12. místo.

Ročník 2006 strávil v Japonsku, kde nastupoval v místním šampionátu F3. Tam se mu dařilo výborně a za volantem Toyoty týmu TOM si vybojoval mistrovský titul. Mimoto nastoupil i v závodě série Super GT a sezónu zakončil ziskem třetího místa prestižním finále F3 v čínském Macau. V Macau se stal nejlepším Němcem, nejlepším nováčkem a zároveň nejlepším pilotem s motorem Toyota. Do závodu přitom startoval až ze šesté pozice. Po několika zajímavých soubojích se sklonil pouze před Mikem Conwayem a Richardem Antinuccim.

Formule 1

2006: Midland F1 Racing

Do světa F1 vstoupil už v roce 2006. V lednu se stal jedním ze tří testovacích pilotů nového týmu Midland F1 Racing, kde se o tuto pozici dělil s Markusem Winkelhockem a Giorgiem Mondinim. Místo v této stáji získal hlavně díky obnovené známosti s Colinem Kollesem, který byl šéfem ruského týmu.

V roce 2006 absolvoval tři soutěžní víkendy F1. V pátečních trénincích se představil během Grand Prix Evropy, Grand Prix Francie a Grand Prix Japonska. Po transformaci týmu Midland F1 na Spyker F1 se jeho pozice ještě více posilnila a těsně před Vánocemi ho holandská stáj jmenovala za oficiálního pilota a partnera Christijana Alberse pro rok 2007.

2007: Spyker F1

Od začátku sezóny 2007 pravidelně porážel svého týmového kolegu Christijana Alberse jak při kvalifikacích, tak při závodech. Albers byl pro GP Evropy nahrazen jeho krajanem a testovacím jezdcem týmu Markusem Winkelhockem. Ve zbytku sezóny zastal post druhého jezdce Japonec Sakon Jamamoto, Markus Winkelhock pokračoval u týmu jako třetí jezdec. Při Maďarské GP se stal prvním jezdcem Spykeru, který dojel do cíle před vozem jiného týmu, když předjel během závodu Rubense Barrichella s Hondou.

Pro Tureckou GP bylo v plánu použít b-specifikaci vozu, která ale neprošla crashtesty zadní části a tým musel použít stejný vůz jako v předchozích GP. Po problémech s tlakem paliva zůstal Sutil stát několik minut v boxech a i když se vrátil do závodu, dojel jej nakonec s pěti koly ztráty. Při následujícím závodě v Monze dojel, hlavně díky povaze okruhu a navzdory použití b-specifikace vozu Spyker F8-VII, na konečném 19. místě, ale znovu před týmovým kolegou.

Při GP Belgie se ukázala síla b-specifikace a společně Jamamotem dokázal při kvalifikaci konkurovat ostatním vozům. Nakonec zajel čas jen o půl sekundy pomalejší než dosáhl Vitantonio Liuzzi na 16. místě. Během závodu předjel Sutil Toyotu Jarna Trulliho, Hondy Rubense Barrichella a Jensona Buttona, Red Bull Davida Coultharda, Vitantonia Liuzziho s Toro Rosso a Williams Alexandra Wurze. Během závodu se dostal až na 12. místo a závod nakonec dojel na 14. místě. O dva týdny později, při deštivé GP Japonska na okruhu Fudži, jen těsně mu unikl první bod, který by byl zároveň i prvním bodem pro tým Spyker F1. Krátce před koncem závodu se, díky selhání vozu BMW Nicka Heidfelda, držel na osmém místě, ale před cílem jej předjel Vitantonio Liuzzi s vozem Toro Rosso. Dokončil na 9. místě, což bylo jeho nejlepším umístěním v F1. Po závodě vyšlo najevo, že Liuzzi jej předjel pod žlutými vlajkami, dostal penalizaci 25 sekund a díky tomu se Sutil posunul na 8. místo. Toro Rosso sice podalo odvolání, ale to bylo zamítnuto a trest zůstal v platnosti.

Poslední dva závody roku nedokončil. Po sezóně byl pochválen za své dosavadní výkony ve Formuli 1. Navzdory tomu, že většinu roku řídil nekonkurenceschopný vůz, dokázal německý nováček ohromit hlavně dominancí nad svými týmovými kolegy, které pravidelně porážel v kvalifikacích i v závodech, ale také souboji s ostatními jezdci vybavenými lepší technikou. Na sezónu 2008 měl Sutil platný kontrakt s týmem Force India (dříve Spyker F1).

2008-: Force India

Pokračoval v týmu i nadále, jen se změnil název na Force India. Začátek sezóny započal dvěma odstoupeními kvůli mechanickým potížím. Skvěle rozjetý závod měl v Monaku. Ještě 6 kol před koncem jezdil na úžasném 4. místě. Jenomže do něj narazil na 5. místě jedoucí Kimi Räikkönen, který ztratil kontrolu nad vozem. Jeho vůz byl poškozen a musel z tak skvěle rozjetého závodu odstoupit. V boxech se dokonce neubránil slzám.

Kompletní výsledky ve Formuli 1

(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)

*Sezóna v průběhu.

Zdroj: Wikipedia.org

Články o Adrian Sutil (0)

Všechny články o Adrian Sutil (0) »
TOPlist