Professor Philip Murphy on Nigel Biggar’s ‘Ethics and Empire’ project; Harvey Sanders on Francesco Guardi’s Rialto Bridge painting; and DBC Reed on the slave trade pushing up 18th century property pri ...
Huge painting of Rialto Bridge was sold at auction last summer to an overseas buyer but committee says it would be ‘regrettable loss’ for the UKA huge painting of Venice’s Grand Canal by Francesco Gua ...
Francesco Lazzaro Guardi (5. října 1712 Benátky - 1. ledna 1793 tamtéž) byl benátský malíř.
Život
Francesco Guardi se narodil v rodině nižší šlechty z Trentina. Jeho otec Domenico (* 1678) a jeho bratři Niccolò a Gian Antonio byli také malíři. Pravděpodobně spolupracovali na větších zakázkách. Jeho sestra Maria Cecilia se provdala za malíře Giovanni Battista Tiepola.
Roku 1735 Francesco odešel pracovat do dílny Michele Marieschiho, kde zůstal do roku 1743. Jeho první doložené dílo je z roku 1738, pro farnost v Vigo d'Anuania, v Trentinu. V této době pracoval po boku svého známějšího bratra, Giana Antonia. První dílo podepsané Franceskem je Santo adorante l'Eucaristia (kolem roku 1740).
V této době maloval jak krajiny tak figurální obrazy. Jeho rané veduty ukazují vliv Canaletta a Lucy Carlevarijse. 15. února 1757 s oženil s Marií Mathea Pagani, dcerou malíře Mattea Pagani.
Roku 1763 pracoval na Muranu, v kostele San Pietro Martire.
Guardiho nejvýznamnější práce zahrnují Dóžecí oslavy, kolekci dvanácti pláten oslavující volbu dóžete Alvise IV. Mocenigo. V pozdějších letech se Canelettův vliv na jeho tvorbu zmenšil, jak ukazuje obraz Piazzetta v Ca' d'Oro. Kolem roku 1778 namaloval Zjevení svaté trojice sv. Petru a Pavlovi ve farním kostele v Roncegno.
Roku 1782 byl Guardi pověřen benátskou vládou k namalování šesti pláten k oslavě návštěvy ruského arcivévody ve městě. Téhož roku byl přijat do Accademia di Belle Arti.
Dílo
Santo adorante l'Eucaristia, ca 1740, olej na plátně, 87 x 69, Trento, Museo Nazionale
La Carità, ca 1747, olej na dřevě, 160 x 76, Sarasota, Ringling Museum
La Speranza, ca 1747, olej na dřevě, Sarasota, Ringling Museum
Storie di Tobiolo, 1750 - 1752, 7 tele, Benátky, kostel dell'Angelo Raffaele
Náměstí San Marco, ca 1760, olej na dřevě, 62 x 96, Bergamo, Accademia Carrara
Miracolo di un santo domenicano, 1763, olej na dřevě, 121 x 172, Vídeň, Kunsthistorisches Museum
Il ponte di Rialto dalle Fondamenta del Carbon, 1764, olej na dřevě, 122 x 205, Pyrfort Court, Collezione Iveagh
Piazza San Marco verso la Chiesa e l'Orologio, 1764, olej na dřevě, 122 x 205, Pyrfort Court, Collezione Iveagh
Zjevení svaté trojice sv. Petru a Pavlovi , 1778, olej na dřevě, 295 x 155, Roncegno
Gondola na laguně, 1780, olej na dřevě, 25 x 38, Milán, Museo Poldi Pezzoli
L'incontro di Pio VI col doge nell'isola di San Giorgio in Alga, 1782, olej na dřevě, 52 x 68, Milán, Collezione Rossello
Il pontificale in San Zanipolo, 1782, olej na dřevě, 52 x 67, Cleveland, Museum of Art
Il commiato di Pio VI dal doge, 1782, olej na dřevě, 52 x 69,olej na dřevě, 37 x 31, Washington, National Gallery
Concerto di dame al casino dei Filarmonici, 1782, olej na dře vě, 67 x 90, Monaco di Baviera, Alte Pinakothek
Sfilata di carri allegorici in piazza San Marco, 1782, olej na dřevě, 67 x 90, Benátky, Fondazione Cini
La mongolfiera, 1784, olej na dřevě, 66 x 51, Berlín, Staatliche Museen
Il bacino di San Marco veso l'isola di San Giorgio, ca 1785, olej na plátně, 36 x 44, Modena, Galleria Estense
Incendio al deposito degli oli a San Marcuola, 1790, olej na plátně, 41 x 60, Benátky, Gallerie dell'Accademia
Incendio al deposito degli olii a San Marcuola, 1790, olej na plátně, 42 x 62, Monaco di Baviera, Alte Pinakothek
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK