V kalendáři formule 1 neexistuje trať s větší aurou, historií a respektem. Okruh v Monze, kde se o víkendu jede Velká cena Itálie, postavili nedaleko Milána za 100 dní v roce 1922. Domácí trať Ferrari ...
V kalendáři formule 1 neexistuje trať s větší aurou, historií a respektem. Okruh v Monze, kde se o víkendu jede Velká cena Itálie, postavili nedaleko Milána za 100 dní v roce 1922. Domácí trať Ferrari ...
Korene Formuly 1 siahajú do roku 1950, kedy sa prvým šampiónom stal Giuseppe Farina na monoposte Alfa Romeo. F1 sa od 50. rokov minulého storočia stala renomovanou značkou. Každú veľkú cenu sledujú d ...
Tohtoročná VC Číny je ešte sviatočnejšia ako zvyčajne. Čaká ju zápis do histórie, keďže na okruhu v Šanghaji sa v nedeľu ráno pôjdu jubilejné tisíce preteky seriálu F ...
13.04.2019Médium: Nový Čas | Najčítanejší online denník na Slovensku
Emilio Giuseppe „Nino“ Farina (30. října 1906 Turín – 30. června 1966 Chambéry) byl italský pilot Formule 1, který se v roce 1950 stal prvním mistrem světa.
První vůz dostal Farina od svého otce – zakladatele první karosářské továrny v Turíně La Stabilimenti Farina – už ve svých 9 letech. Na závodní dráze se objevil v roce 1932 na závodech do vrchu Aosta – St. Bernard, ale havaroval. V meziválečném období seděl střídavě za volantem Maserati a Alfy Romeo. Prvního vítězství dosáhl na Masarykově okruhu v Brně v roce 1934. V letech 1937 – 1939 se stal třikrát Mistrem Itálie. Ve 44 letech poprvé zvítězil v Grand Prix. V roce 1955 odešel z Formule 1. V roce 1956 se neúspěšně pokoušel kvalifikovat na 500 mil Indianapolis. Deset let po té co ukončil svou závodní kariéru, zemřel při dopravní nehodě po nárazu do telegrafního sloupu.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK