Vůz Ferrari 250 LM, se kterým piloti Jochen Rindt a Masten Gregory v roce 1965 vyhráli slavný závod 24 hodin Le Mans, se na aukci v Paříži prodal za 34,9 milionu eur (asi 876 milionů korun). Informova ...
Bouřlivák, co neuznával druhá místa. Za manželku měl finskou modelku Ninu, která byla ozdobou padoku formule 1, byť ten sport nesnášela. On sám buď vyhrál, nebo skončil v nemocnici. Před 53 lety vyhrá ...
In a racing car Jack Brabham could be many things, yet most often he was under-rated. And that was just how he liked it. While the dominant Jim Clark, indefatigable John Surtees, mercurial Jochen R ...
Karl Jochen Rindt (18. dubna 1942, Německo – 5. září 1970, Itálie) byl slavný německo-rakouský pilot Formule 1 a jediný, který získal titul mistra světa Formule 1 „in memoriam“. Byl manželem finské modelky Niny Lincolnové. Kolem jeho státní přislušnosti panují nejasnosti, často bývá označován jako Rakouský závodník, faktem je že se narodil za druhé světové války v Hamburgu německému otci a rakouské matce, od narození měl německé občanství. Jeho rodiče zahynuli při bombardování, o jeho výchovu se starali babička s dědečkem z matčiny strany, většinu dětství strávil v rakouském Gratzu, později závodil s licencí rakouského autoklubu. Do konce života si ovšem ponechal německé občanství.
Kariéra v F1
Jochen přišel do formule 1 v roce 1964 z formule 2. Jeho první stáji byl Brabham. V roce 1965 začal závodit za stáj Cooper. V roce 1968 se vrátil do stáje Brabham, kde vydržel jen jeden rok. Pak odešel do stáje Lotus, ve které zažil své největší úspěchy. V F1 odjel celkem 61 Velkých cen, šest jich dokázal vyhrát, poprvé v roce 1969 v USA. Desetkrát startoval z pole position a třináctkrát se umístil do třetího místa. V roce 1970 se stal mistrem světa in memoriam.
Roky v F1
1964: bez umístění
1965: 13. místo, 4 body
1966: 3. místo, 22 bodů
1967: 13. místo. 6 bodů
1968: 12. místo, 8 bodů
1969: 4. místo, 22 bodů
1970: mistr světa in memoriam, 45 bodů
Mistr světa in memoriam
V roce 1970 vyhrál Jochen Rindt 5 velkých Cen. Konkrétně velkou cenu Monaka, Holandska, Francie, Velké Británie, a Německa. Tím si získal před Velkou Cenou Itálie, která se jela 6. září 1970, velký bodový náskok. Při kvalifikaci však havaroval a následně zemřel. Jediný kdo mohl jeho náskok teoreticky smazat byl legendární Jacky Ickx, který však do konce sezóny Rindtův bodový náskok smazat nedokázal a vlastně ani nechtěl, jelikož už neměl s kým soupeřit. Jochen Rindt se tak stal jediným pilotem F1 který získal titul mistra světa in memoriam. Jeho stáj Lotus vyhrála Pohár konstruktérů.
Smrt
Při kvalifikaci na Velkou Cenu Itálie v roce 1970 Jochen Rindt havaroval v pravotočivé zatáčce. Jeho vůz nezatočil doprava ale narazil do mantinelu po levé straně dráhy. Při nárazu jeho monopostu uletěla přední kola, vůz se roztočil a zahalil se do silného prachu. Když prach opadl, byly vidět pilotovy nohy a on se nehýbal. Byl okamžitě vyproštěn ze svého vozu a naložen do sanitky. V ulicích byla v té době velké dopravní zácpa, ve které uvízla i sanitka s těžce raněným jezdcem. Řidič sanitky se rozhodl, že pojede do jiné nemocnice. Přijel ale pozdě a Jochenu Rindtovi už nedokázal nikdo pomoci. První rakouský mistr světa F1 zemřel ve věku 28 let.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK