Bouřlivák, co neuznával druhá místa. Za manželku měl finskou modelku Ninu, která byla ozdobou padoku formule 1, byť ten sport nesnášela. On sám buď vyhrál, nebo skončil v nemocnici. Před 53 lety vyhrá ...
In a racing car Jack Brabham could be many things, yet most often he was under-rated. And that was just how he liked it. While the dominant Jim Clark, indefatigable John Surtees, mercurial Jochen R ...
Karl Jochen Rindt (18. dubna 1942, Německo – 5. září 1970, Itálie) byl slavný německo-rakouský pilot Formule 1 a jediný, který získal titul mistra světa Formule 1 „in memoriam“. Byl manželem finské modelky Niny Lincolnové. Kolem jeho státní přislušnosti panují nejasnosti, často bývá označován jako Rakouský závodník, faktem je že se narodil za druhé světové války v Hamburgu německému otci a rakouské matce, od narození měl německé občanství. Jeho rodiče zahynuli při bombardování, o jeho výchovu se starali babička s dědečkem z matčiny strany, většinu dětství strávil v rakouském Gratzu, později závodil s licencí rakouského autoklubu. Do konce života si ovšem ponechal německé občanství.
Kariéra v F1
Jochen přišel do formule 1 v roce 1964 z formule 2. Jeho první stáji byl Brabham. V roce 1965 začal závodit za stáj Cooper. V roce 1968 se vrátil do stáje Brabham, kde vydržel jen jeden rok. Pak odešel do stáje Lotus, ve které zažil své největší úspěchy. V F1 odjel celkem 61 Velkých cen, šest jich dokázal vyhrát, poprvé v roce 1969 v USA. Desetkrát startoval z pole position a třináctkrát se umístil do třetího místa. V roce 1970 se stal mistrem světa in memoriam.
Roky v F1
1964: bez umístění
1965: 13. místo, 4 body
1966: 3. místo, 22 bodů
1967: 13. místo. 6 bodů
1968: 12. místo, 8 bodů
1969: 4. místo, 22 bodů
1970: mistr světa in memoriam, 45 bodů
Mistr světa in memoriam
V roce 1970 vyhrál Jochen Rindt 5 velkých Cen. Konkrétně velkou cenu Monaka, Holandska, Francie, Velké Británie, a Německa. Tím si získal před Velkou Cenou Itálie, která se jela 6. září 1970, velký bodový náskok. Při kvalifikaci však havaroval a následně zemřel. Jediný kdo mohl jeho náskok teoreticky smazat byl legendární Jacky Ickx, který však do konce sezóny Rindtův bodový náskok smazat nedokázal a vlastně ani nechtěl, jelikož už neměl s kým soupeřit. Jochen Rindt se tak stal jediným pilotem F1 který získal titul mistra světa in memoriam. Jeho stáj Lotus vyhrála Pohár konstruktérů.
Smrt
Při kvalifikaci na Velkou Cenu Itálie v roce 1970 Jochen Rindt havaroval v pravotočivé zatáčce. Jeho vůz nezatočil doprava ale narazil do mantinelu po levé straně dráhy. Při nárazu jeho monopostu uletěla přední kola, vůz se roztočil a zahalil se do silného prachu. Když prach opadl, byly vidět pilotovy nohy a on se nehýbal. Byl okamžitě vyproštěn ze svého vozu a naložen do sanitky. V ulicích byla v té době velké dopravní zácpa, ve které uvízla i sanitka s těžce raněným jezdcem. Řidič sanitky se rozhodl, že pojede do jiné nemocnice. Přijel ale pozdě a Jochenu Rindtovi už nedokázal nikdo pomoci. První rakouský mistr světa F1 zemřel ve věku 28 let.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK