I když si Adam Lacko i Téo Calvet prožili v italském Misanu perné chvilky, sbírka týmu Buggyra ZM Racing se po úvodním víkendu ME tahačů na okruzích rozrostla o další čtyři trofeje. Z okruhu pojmenova ...
Chtějí vyhrávat. Na pekelně rychlých motorkách riskují v ekvilibristických pozicích. Nikdo z nich si ale připouští, že by jeho počínání mohlo skončit tragicky. Takový byl i Marco Simoncelli, italský z ...
Dost možná by se zítra v Japonsku o titul mistra světa v MotoGP pral on, a ne třeba Márquez či Lorenzo. A téměř zaručeně by to byl Marco Simoncelli, kdo by rozbíjel v mistrovství světa současnou španě ...
26.10.2013Médium: Sport | Lidovky.cz - aktuální zprávy
Okruh Sepang, kde před dvěma lety tragicky zemřel při Velké ceně Malajsie italský jezdec Marco Simoncelli, si vyžádal další oběť. Při sobotním tréninku Malaysian Super Series Bikes přišel o život po s ...
Jeho rozevlátá hříva už téměř rok všem schází. Motocyklista Marco Simoncelli (†24) zemřel loni v Malajsii přímo pod koly svých kamarádů. Věčně rozesmátý klučina všem ohromně schází... Doživotní vzpo ...
One year ago, Marco Simoncelli lost his life at the Malaysian MotoGP. We celebrate his life, one year on, with 58 brilliant photos of "Sic" at his best
Marco Simoncelli (20. ledna 1987 – 23. října 2011) byl italský motocyklový závodník, který závodil s číslem 58.
Od roku 1996 závodil v italském minimoto šampionátu. V letech 1999 a 2000 zde získal dva mistrovské tituly. V roce 2001 ještě zůstal v italském šampionátu, následující rok se přesunul na mistrovství Evropy v minimotu, kde zvítězil.
Do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů vstoupil roku 2002 jako jezdec třídy do 125 ccm, o rok později pravidelně startoval s týmem Matteoni Racing. V roce 2004 se dostal do týmu Rauch Bravo, v jehož barvách se v Jerezu dočkal premiérového triumfu v MS. Následující rok už reprezentoval stáj Nocable.it Race, celkově skončil na 5. místě, čímž si zajistil postup do třídy 250 ccm. Zde v první sezóně skončil na desáté příčce a se stájí etis Gilera závodil až do roku 2008, kdy zaznamenal první vítězství v grand Prix, nejvýznamnějšího triumfu se pak dočkal na domácím okruhu v Mugellu. Závod před koncem seriálu se mohl radovat z titulu mistra světa za rok 2008. Ve třídě do 250 ccm vyhrál pět Velkých cen, ve třídě do 125 ccm dvě. V červnu roku 2009 Simoncelli oznámil, že bude od příští sezóny jezdit MotoGP. V roce 2009 ve třídě do 250 ccm obsadil třetí místo. Od roku 2010 jezdil třídu MotoGP. Smlouvu podepsal se stájí Gresini Honda. První část sezony byla poznamenána zvykáním na nový motocykl, v druhé polovině se již pravidelně umisťoval v první desítce. Celkově pak skončil osmý. V sezoně 2011 přišla první pódiová umístění. Nejprve v srpnu třetí příčka ve Velké ceně České republiky a následovalo druhé místo v Grand Prix Austrálie. Zemřel po nehodě při závodech na malajsijské Grand Prix v Sepangu dne 23. října 2011, kdy v pravotočivé zatáčce spadl přímo pod kola motocyklů Valentina Rossiho a Colina Edwardse. Utrpěl mnohočetná závažná zranění a po 45 minutách po převozu do nemocnice zemřel.
Kariéra v číslech
2002 – mistrovství světa 125 ccm - 33. místo (3 body ze šesti závodů) Aprilia
2003 – mistrovství světa 125 ccm - 21. místo (31 bodů) Aprilia
2004 – mistrovství světa 125 ccm - 11. místo (79 bodů) Aprilia
2005 – mistrovství světa 125 ccm - 5. místo (177 bodů) Aprilia
2006 – mistrovství světa 250 ccm - 10. místo (92 bodů) Gilera
2007 – mistrovství světa 250 ccm - 10. místo (97 bodů) Gilera
2008 – mistrovství světa 250 ccm - 1. místo (281 bodů) Gilera
2009 – mistrovství světa 250 ccm - 3. místo (231 bodů) Gilera
2010 - mistrovství světa MotoGP - 8. místo (125 bodů) Honda
2011 - mistrovství světa MotoGP - 6. místo (139 bodů) Honda
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK