Trebur - Výzvy má rád. Hlavní úkol? Dojet do cíle. Bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru Mikko Hirvonen se postaví na start v příštím ročníku Rallye Dakar. Čtyřiatřicetiletý finský pilot, kte ...
Staronový mistr světa Sébastien Ogier z Francie završil sezónu triumfem v Britské rallye, na šotolině ve Walesu obhájil s volkswagenem loňské prvenství. Druhý byl s více než půlminutovým odstupem Fin ...
Čtyřnásobný vicemistr světa Mikko Hirvonen se o příštím víkendu v Británii rozloučí ve 34 letech se šampionátem v automobilových soutěžích. Finský jezdec působí ve světové rallye třináctou sezónu a ve ...
Čtyřikrát byl vicemistrem světa, dvakrát skončil třetí. Po odchodu Sébastiena Loeba měl přijít jeho čas. Věčný čekatel a korunní princ z éry fenomenálního francouzského pilota měl ovládnout MS v rally ...
Francúz Sebastien Ogier na Volkswagene je na čele po prvej etape Rely Talianska, 7. pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Na druhom mieste je Fín Mikko Hirvonen na Citroene a tretia priečka po úvodnom ...
Na čele hodnotenia šampionátu aj naďalej pohodlne kraľuje Ogier so 120 bodmi, druhý Loeb zatiaľ nazbieral 68 bodov a tretí fínsky pretekár Mikko Hirvonen 56.
Mikko Hirvonen (* 31. července 1980) je finský jezdec rallye, který v současné době startuje za tým BP Ford World Rally Team. Od roku 2002 až do současnosti se zúčastňuje mistrovství světa v rally Mistrovství světa v rallye, v roce 2010 přidal do sbírky jeden start v konkurenčním seriálu Intercontinental Rally Challenge. Se spolujezdcem, kterým je vyjma dvou prvních startů Jarmo Lehtinen, vybojovali v sezónách 2008 a 2009 titul vicemistrů světa.
Kariéra
Už jako osmnáctiletý poprvé startoval v rallye s vozem Opel Kadett. Ve dvaceti už startoval ve finském juniorském mistrovství a skončil sedmý. V roce 2000 startoval už v domácím mistrovství. V šampionátu vedl, ale kvůli havárii v poslední soutěži skončil nakonec druhý. Neustále se snažil získat angažmá v továrním týmu na Mistrovství světa. Startoval s vozy Volkswagen Golf Kit Car, Citroën Saxo Kit Car a Ford Puma Kit Car. Prvním startem Mistrovství světa byla Finská rallye 2002. S vozem Subaru Impreza WRC startoval i na Rallye Velké Británie 2002. Získal angažmá u týmu Ford M-Sport pro sezonu mistrovství světa v rallye 2003 jako třetí jezdec.
Mistrovství světa v rallye 2009
Tato náročná a dramatická sezóna přinesla napínavý boj o titul mistra světa. Jejími účastníky byli Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen, které před poslední soutěží sezóny, Rallye Velké Británie 2009, dělil pouhý bod. Nakonec rozhodl skok ve vysoké rychlosti, po kterém se uvolnila kapota a Ford Focus WRC, pilotovaný Mikko Hirvonenem musel zvolnit. V sezóně 2009 vybojoval Mikko 4 vítězství v řadě, 5 druhých míst a 2 třetí místa. Pouze jednou odstoupil pro technickou závadu.
Mistrovství světa v rallye 2010
Hned v prvním startu sezóny 2010 Mikko Hirvonen vybojoval vítězství. Při lednové Rallye Monte Carlo 2010, která se jela jako součást seriálu Intercontinental Rally Challenge, potvrdil svou úroveň vicemistra světa a bezpečně dovedl Ford Fiesta S2000 na nejvyšším stupínku do cíle. Jeho největším soupeřem byl francouzský jezdec Sebastian Ogier, rovněž účastník mistrovství světa, který však nedokončil pro technickou závadu. Z kraje roku BP Ford World Rally Team oficiálně jmenoval Mikka jako týmovou jedničku pro nadcházející sezónu Mistrovství světa v rallye.
↑ PLOS, Richard; ŠPAČEK, Karel. Hvězdy světové rallye 2004. Praha : Egmont, 2003. ISBN 8071869171. S. 21.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK