V mistrovství světa silničních motocyklů se už nebude používat číslo 69, s kterým jezdil tragicky zesnulý šampion Nicky Hayden. Během Velké ceny Ameriky v Austinu vedení seriálu MotoGP uctilo památku ...
Austin (USA) - V mistrovství světa silničních motocyklů se už nebude používat číslo 69, s kterým jezdil tragicky zesnulý šampion Nicky Hayden. Během Velké ceny Ameriky v Austinu vedení... ...
V mistrovství světa silničních motocyklů se už nebude používat číslo 69, s kterým jezdil tragicky zesnulý šampion Nicky Hayden. Během Velké ceny Ameriky v Austinu vedení seriálu MotoGP uctilo památku ...
13.04.2019Médium: Sport | Lidovky.cz - aktuální zprávy
K ročnímu vězení s podmínkou byl odsouzen italský řidič, s jehož vozem se loni v květnu srazil při jízdě na kole někdejší motocyklový mistr světa Američan Nicky Hayden a zemřel. Jednatřicetiletý muž n ...
Rodina zesnulého motocyklisty Nickyho Haydena požaduje odškodné po řidiči automobilu, který se s bývalým mistrem světa MotoGP v květnu v Itálii srazil.Další články k tématu:Zemřel Nicky Hayden. Bývalý ...
12.07.2017Médium: Sport | Lidovky.cz - aktuální zprávy
Mŕtvych na bicykli je akosi priveľa. Za ostatný mesiac je bývalý majster sveta v pretekoch cestných motocyklov Nicky Hayden († 35) už štvrtou známou športovou obeťou ...
24.05.2017Médium: Nový Čas | Najčítanejší online denník na Slovensku
Ďalšia mrazivá správa z Talianska! Nemecká triatlonistka Julia Viellehnerová († 31) zomrela. Svojim ťažkým zraneniam podľahla v pondelok v rovnakej nemocnici ako býva ...
23.05.2017Médium: Nový Čas | Najčítanejší online denník na Slovensku
Nicholas Patrick Hayden (* 30. července 1981, Owensboro, Kentucky) je americký motocyklový závodník.
Kariéra v MotoGP
Narodil se v Kentucky a jméno Hayden už bylo v amerických kruzích dobře známé. O vítěze šampionátu superbiků AMA z roku 2002 mělo v jeho pouhých jedenadvaceti letech zájem mnoho týmů, ale nakonec se mu podařilo získat horké křeslo vedle tehdejšího světového šampióna. Nicky Hayden nastoupil v roce 2003 přímo do MotoGP jako týmový kolega Valentina Rossiho v týmu Repsol Honda. Přátelskému a pohodovému Američanovi samozřejmě nějakou chvíli trvalo, než našel pevnou půdu pod nohama, ale koncem své první sezóny předvedl několik skvělých výkonů, kterými prokázal svůj potenciál a díky dvěma umístěním na stupních vítězů v posledních čtyřech závodech skončil na pátém místě celkového pořadí. V sezóně 2004 vystoupil Hayden na stupně vítězů dvakrát za sebou – v Brazílii a Německu. Jeho výkony však nebyly zcela konzistentní, a tak skončil celkově osmý. V sezóně následující si připsal své první vítězství v seriálu MotoGP a to na domácí trati v Laguna Seca. Celkově pak vybojoval třetí místo v šampionátu a zajistil si tak prodloužení smlouvy u týmu Repsol Honda.
Sezóna 2006 představovala pro Nickyho životní úspěch. V průběhu sezóny si díky vyrovnaným výsledkům vybudoval výrazný náskok na čele tabulky. O vedení přišel až v předposledním závodě, když upadl po kolizi zaviněné jeho týmovým kolegou Danielem Pedrosou. Na čelo průběžného pořadí se tak dostal fenomenální Ital Valentino Rossi. Hayden šel tak do posledního závodu jen s teoretickou šancí na zisk titulu. Rossi však v posledním závodě upadl, Hayden dojel třetí a mistrovský titul putoval do Kentucky. Nicky tím ukončil pětileté kralování Valentina Rossiho a zároveň se stali společně s Italem jedinými dvěma muži, kteří získali titul v kategorii do 990 ccm. V sezóně si Hayden v 17 závodech připsal sice jen dvě vítězství, zato však dalších osm umístění na stupních vítězů, jen dvakrát dojel hůře jak pátý a do cíle nedojel jen jednou.
Od roku 2007 kategorie MotoGP vyměnila stroje do 990 ccm, za slabší motocykly do 800 ccm. Tato změna Haydenovi neprospěla. K jeho jezdeckému stylu, se slabší motocykl moc nehodil. Navíc tým Repsol se při výrobě stroje přizpůsoboval spíše subtilnímu Španělovi Pedrosovi. Hayden byl tak jen stínem toho, co předváděl v předchozí sezóně. V roce 2007 vybojoval jen dvě třetí místa a jedno místo druhé, celkově pak zopakoval svoji nejhorší sezónu a skončil osmý.
Zajímavosti
V roce 2006 získal Hayden v Nizozemsku jubilejní dvousté vítězství ve třídě pro tým Honda.
Hayden se stal teprve druhým mužem v historii, jenž vyhrál titul v nejsilnější třídě poté, co přijel k poslednímu závodu sezóny, aniž by vedl tabulku.
Je prvním jezdcem z USA, který vyhrál nejsilnější třídu na čtyřtaktním motocyklu.
K titulu mistra světa získal také titul Best Qualifier 2006. Nejlepší muž kvalifikací byl v součtu kvalifikačních časů ze sezóny o 7 sekund lepší, než jeho nejbližší oponent.
Hayden má dva bratry, Rogera a Tommyho, kteří také závodí
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK