Nico Rosberg
Fotku nahrál uživatel.
Hodnocení Nico Rosberg
Fotky Nico Rosberg (90)
Životopis Nico Rosberg Upravit životopis
Nico Rosberg (nar. 27. června 1985, Wiesbaden, Německo) je německý pilot formule 1. Závodí za Německo, v dřívější době ale reprezentoval Finsko, vlast svého otce. Nico má státní příslušnost obou států. Rosberg vyhrál v roce 2005 sérii GP2, když hájil barvy týmu ART. Předtím jezdil za tým svého otce ve Formuli 3.
Nico je synem mistra světa Formule 1 z roku 1982, Kekeho Rosberga a jeho ženy Siny. Narodil se v německém městě Wiesbaden. Povětšinou ale vyrůstal se svou rodinou v Monaku, kde také dodnes žije. Rosberg mluví plynně německy, anglicky, italsky a francouzsky; finsky umí jen trochu, přesto se finštinu dále snaží naučit. Za svou kariéru už reprezentoval jak Německo, tak Finsko. Ve Formuli 1, stejně jako v ostatních šampionátech FIA, reprezentuje Německo, jelikož jezdcova národnost musí být ta, kterou zdědil po matce a má ji uvedenu ve svém pase.
1996-2004: Juniorské formule
Rosberg začal na motokárách v roce 1996, ve věku 11 let. Poté se přesunul do Německé Formule BMW v roce 2002, kde také získal titul. Jeho výsledky mu zajistily místo v týmu jeho otce, v evropské sérii Formule 3. Tady závodil až do roku 2004.
2005: GP2 - ART Grand Prix
V roce 2005 se Rosberg připojil k týmu ART Grand Prix v nově vzniklé sérii GP2. A hned v první sezóně vyhrál mistrovský titul.
Formule 1
2006-2009: Williams
[editovat] 2006
Ke konci roku 2005 byl Rosberg oficiálně potvrzen jako jezdec Williams pro sezónu 2006. V prvním závodě ve Formuli 1, v Bahrajnu, neměl Rosberg vůz schopný konkurovat těm nejlepším. Problém nastal hned v prvním kole, kdy Rosberg poškodil přední křídlo. I tak ale nakonec skončil na 7. místě, za svým stájovým kolegou Markem Webberem, a dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu. Stal se tak nejmladším jezdcem v historii F1, který to dokázal. Ihned se začalo spekulovat, že by v budoucnu mohl jezdit třeba za McLaren.
V Malajsii se kvalifikoval na výborném 3. místě, ale motor Cosworth, použitý kvůli pravidlům již v Bahrajnu, vydržel jen 7 kol. Své další body si Nico vyjel až při Grand Prix Evropy, když vytěžil hlavně z poruchy hydrauliky svého stájového kolegy.
Zbytek sezóny nebyl příliš vydařený; Rosberg odstoupil z 4 ze 7 závodů a ani v jednom nedokázal bodovat. Nejblíže k bodům měl v Británii, kde skončil pouze o 1 sekundu za osmým Jacquesem Villeneuvem. Celkem tak Nico ve své první sezóně nasbíral 4 body, Webber nasbíral jen o 3 body víc. Sezóna tak byla pro celý tým Williams zklamáním.
[editovat] 2007
Williams přišel v roce 2007 s motory Toyota a také s novým jezdcem, Alexandrem Wurzem. Rosbergův bývalý stájový kolega Mark Webber se přesunul do týmu Red Bull Racing po bok Davida Coultharda. Na začátku testování vypadal motor Toyoty FW29 velice dobře. Rosberg ale zůstával při zemi a řekl, že „v F1 nemůžete naráz skočit z posledních míst na ta první“. V sezóně 2007 dokončil Rosberg 7 závodů na bodech. Svůj nejlepší výsledek v kariéře si vyjel v posledním závodě, v Brazílii, kde dojel na 4. místě. V Austrálii, Maďarsku a Turecku skončil na 7. místě a v Itálii a Belgii obsadil 6. příčku. V Kanadě startoval ze 7. místa a nakonec si v závodě o dvě příčky polepšil. Rosberg nedokončil pouhé 3 závody; v Malajsii mu selhala ve 14. kole hydraulika a 5 kol před koncem musel odstoupit v USA. Porucha elektroniky ho zastavila v Japonsku. Během první půle sezóny 2007 měl více bodů na kontě Wurz, v druhé polovině ho ale Nico v poháru jezdců přeskočil. Celkově nasbíral 20 bodů a umístil se na 9. místě.
[editovat] 2008
Sezóna 2008 začala pro Nica skvěle. Vylepšil si své osobní maximum a dokončil závod v Austrálii na 3. místě, vybojoval své první pódium v kariéře. Malajsie mu ale nevyšla podle jeho představ a skončil až na 14. místě. Bod za 8. místo si připsal v Bahrajnu, ve Španělsku ho ale zradil motor a musel ze závodu odstoupit. V dalších deseti závodech se mu vůbec nedařilo, bodoval jen 2x 8. místem, v Turecku a při Grand Prix Evropy. Chuť si ale zpravil při Grand Prix Singapuru, kde poprvé v kariéře dokonce vedl závod, nakonec ale skončil na 2. místě za Fernandem Alonsem. Šanci na vítězství mu vzala hlavně 10 sekundová penalizace stop-go, když vjel do boxů při zavřené pitlane kvůli výjezdu safety caru. Ve zbytku sezóny na tento úspěch nenavázal, nebodoval, a celkově skončil na 13. pozici se 17 body.
[editovat] 2009
V sezóně 2009 Rosberg pokračoval s Williamsem a sezóna to byla velice solidní. Celkem bodoval v 11 závodech ze 17 a jen jedinkrát nedokončil závod. Na rozdíl od předešlé sezóny se ani jednou neumístil na stupních vítězů. Jeho nejlepšími výsledky tak byla dvě 4. místa, z Německa a Maďarska. Co do počtu bodů to ale pro něj byla nejvíce povedená sezóna, se ziskem 34,5 bodu se umístil na celkové 7. pozici a výrazně tak zastínil svého týmového kolegu, Kazuki Nakajimu, který za celou sezónu nenasbíral ani jeden bod.
2010-: Mercedes GP
Nico Rosberg podepsal 23. listopadu 2009 smlouvu s Mercedesem, jeho týmovým kolegou pak byl 23. prosince oznámen vracející se sedminásobný mistr světa Michael Schumacher. Týmu Williams Nico poděkoval za dlouholetou podporu, avšak jako důvod svého odchodu uvedl, že si myslí, že Williams momentálně není schopen vyhrávat závody, které samozřejmě Rosberg vyhrávat chce.
Rekordy a ocenění
- Nejmladší jezdec, který zajel nejrychlejší kolo v závodě: 20 let, 258 dní v Grand Prix Bahrajnu 2006
- 4. nejmladší jezdec, který získal body: 20 let, 258 dní, 7. místo v Grand Prix Bahrajnu 2006
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
‡ Poloviční počet bodů, protože bylo odjeto méně než 75% délky závodu. * Sezóna v průběhu.
Juniorské formule
Zdroj: Wikipedia.org