Všechna čest vítězným kamioňákům i statečným motorkářům. Největší dakarskou bombou je ovšem páté místo Martina Prokopa. V konkurenci takových hvězd jako byli v nejvyšší kategorii automobilů Ultimate N ...
Jsou to absolutní velikáni i legendy tohoto sportu. Na jedné straně 61letý Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye i trojnásobný šampion Dakaru, jemuž patří výstižná přezdívka El Matador. Na st ...
Dacia oznámila, že počínaje rokem 2025 bude soutěžit v mistrovství světa a vstoupí do rallye Dakar s pomocí Prodrive. Dosud nepojmenovaný prototyp Dacia bude soutěžit v kategorii T1+, za volant se pos ...
Automobilka Dacia se v roce 2025 poprvé zúčastní se svým týmem Rallye Dakar. Vozy budou řídit devítinásobný mistr světa v automobilových soutěžích Francouz Sébastien Loeb a Španělka Cristina Gutiérrez ...
Legendárny automobilový pretekár Sébastien Loeb má v úvode roka poriadne nabitý program. Francúz sa najskôr zúčastnil Rely Dakar a v kategórii automobilov skončil na skvelom druhom mieste, no a v tom ...
Po viac ako ročnej pauze sa deväťnásobný majster sveta v rely Francúz Sébastien Loeb opäť predstaví v pretekoch WRC. Aktuálne 47-ročný Loeb potvrdil účasť na januárovej Rely Monte Carlo, na ktorej v . ...
Legendárny jazdec Sébastien Loeb vyhral 79 pretekov v seriáli majstrovstiev sveta v rely WRC a dohromady získal až deväť titulov. Skúsený Francúz bude jazdiť aj v nasledujúcej sezóne, no tentoraz v no ...
Sébastien Loeb (* 26. února 1974, Haguenau) je francouzský jezdec rally, osminásobný mistr světa, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v počtu získaných titulů mistra světa. Má již 67 vítězství v kategorii WRC, což z něj činí nejlepšího jezdce v historii této soutěže. Jeho současným spolujezdcem je Daniel Elena.
Kariéra
Se závoděním začal v jednadvaceti letech v domácím juniorském šampionátu v sezoně 1995. O rok později poprvé startoval v absolutní klasifikaci na soutěži Rallye du Florival. Roku 1997 se Loebovým spolujezdcem stal Daniel Elena. V tomto roce spolu startovali v pohárovém mistrovství Peugeot 106 1300 a získali v něm 3 vítězství. Od roku 1998 startoval Loeb s vozem Citroën Saxo Kit Car a o rok později v poháru těchto vozů zvítězil.
Prvním Loebovým startem v mistrovství světa byla Katalánská rallye 1999, kterou kvůli havárii nedokončil. Při další soutěži, Korsické rallye 1999, dokázal s vozem Citroen Saxo Kit Car vyhrát ve třídě A6. O rok později vyhrál seriál francouzského šotolinového mistrovství s vozem Toyota Corolla WRC. S tímto vozem absolvoval i 2 závody mistrovství světa. Na Korsice skončil devátý a na Rallye San Remo 2000 desátý. Tento rok startoval i v mistrovství Francie s vozem Citroën Xsara Kit Car.
V sezoně mistrovství světa v rallye 2001 se stal továrním jezdcem týmu Citroën Sport. Zvítězil v juniorském mistrovství světa s typem Saxo Kit Car a navíc získal druhé místo na Korsice s typem Xsara WRC. Následující sezona byla pro tým zkušební a tak startoval jen v sedmi soutěžích. Už na Rallye Monte Carlo 2002 mohl vyhrát, ale kvůli penalizaci skončil druhý. Prvním jeho vítězstvím tak byla až Německá rallye 2002. V sezoně mistrovství světa v rallye 2003 se stal vícemistrem světa se ztrátou pouhého jednoho bodu na Pettera Solberga, když dokázal vyhrát Rallye Monte Carlo 2003, Německou rallye 2003 a Rallye San Remo 2003. Svůj první titul mistra světa získal v sezoně 2004. Další tituly s vozem Citroën Xsara WRC přidal v letech 2005, 2006 a s vozem Citroën C4 WRC v letech 2007, 2008, 2009 2010 a 2011.
Sezona 2011
Zdroje
↑ PLOS, Richard. Hvězdy světové rallye 2004. Praha : Egmont, 2004. ISBN 8071869171. S. 27.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK