Film Dům u hřbitova natočil počátkem osmdesátých let italský režisér Lucio Fulci, který je považován za klasika žánru. Diváky v něm zavádí do děsivého příbytku, v němž v minulosti řádil nechvalně pros ...
Director Edgar Wright’s newest genre-blending bouillabaisse “Last Night in Soho” opens nationwide this week. Full of all the touchstones that fans of Wright’s work know and love — with some fres ...
With “Malignant,” James Wan reminds us that no matter how many billion-dollar mainstream movies he directs (two and counting), he’s still a super kooky horror auteur whose biggest influences are Ozplo ...
New Indie
Emma Seligman’s impressive “Shiva Baby” (Utopia) premieres on Blu-ray this month, and it’s a blisteringly funny, character-based comedy about a young Danielle (played by Rachel Sennott) w ...
Lucio Fulci (17. července 1927, Řím - 13. března 1996, Řím) byl italský režisér, scenárista a herec. Patří k nejvýznamnějším režisérům žánru giallo, jeho velmi brutální, mnohdy nicméně kultovní hororové filmy jako Zombi 2 (1979) nebo The Beyond (1981), mu vynesly titul "kmotr krváků" (Godfather of Gore). Narodil se v přísně katolické rodině, v jeho názorech se mísí katolicismus (ke kterému se sám velmi hlásil) a marxismus (ke kterému reálně směřoval). Vystudoval medicínu, stal se ale filmovým kritikem. V sedmdesátých letech začal točit thrillery a gialla, velmi kontroverzní pro velkou brutalitu, ale také velmi úspěšné. Slávu mu získal film Non si sevizia un paperino (Nemuč kachničku, 1972). Mezinárodního úspěchu dosáhl v roce 1979 velmi brutálním filmem Zombi 2, později pokračoval nadpřirozenými horory, které patří k tomu nejbrutálnějšímu a nejúspěšnějšímu, co bylo kdy v horrorovém žánru natočeno: City of the Living Dead (1980), The Beyond (1981), The house by the cemetery (1981), The Black Cat (1981), The New York Ripper (1982). Většina z filmů byla velmi úspěšná, ač jde o velmi brutální splattery, převážně ale mezi hororovými fanoušky, oficiální kritika jeho díla většinou ignorovala. Méně úspěšný byl Fulci v osmdesátých letech, kdy se kvůli osobním a zdravotním problémům soustředil na snadnější televizní produkci. Někdy je Fulci uváděn v souvislosti s jiným italským horrorovým režisérem, Dariem Argentem, jehož byl konkurentem a rivalem - až na sklonku Fulciho života spolu chtěli natočit film M.D.C. - Maschera di Cera (dokončeno 1997), Fulci ale před dokončením zemřel. Jeho filmy jsou velkým zdrojem inspirace pro Quentina Tarantina. Fulciho filmy jsou mezi hororovými fanoušky stále velmi populární, častý je například nápis na tričku: "Fulci lives!" (Fulci žije).
V tomto článku je použit překlad textu z článku Lucio Fulci na anglické Wikipedii.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK