Vláda počítá s pozvolným útlumem uhlí k roku 2033. Ekonomická realita uhelného byznysu ale může tyto zdroje elektřiny odstavit mnohem dřív. „Česko uhlí potřebuje,“ říká v pořadu Pro a proti člen podvý ...
Palachovo náměstí se má brzy celé proměnit, a to podle projektu, s nímž v soutěži již dříve vyhlášené hlavním městem uspěli architekti Václav Králíček a Stanislav Makarov. Králíček předpokládá, že do ...
Energetický regulační úřad (ERÚ) ve čtvrtek oznámil definitivní rozhodnutí ohledně cen energií. Co bude výrazné zvýšení regulované složky u elektřiny i plynu doopravdy znamenat pro domácnosti i firmy, ...
Poslanec Václav Král (ODS) vyvolal na sociální síti bouři, během sněmovního jednání totiž neváhal zavtipkovat na adresu homosexuálů. Hloupost a buranství, rozčilují se někteří politici a novináři. Pad ...
Kolumbova flotila, vojenské lode Rakúsko-uhorskej monarchie a ďalšie známe i menej známe lode z rôznych storočí. To všetko zachytáva vo svojich obrazoch výtvarník a spisovateľ Václav Králíček Killer. ...
Tematická výstava olejomalieb historických lodí je v bratislavskom Múzeu dopravy. Jej autor, český maliar Václav Králíček/Killer zobrazuje svojho veľkého ...
Václav Král (27. září 1936, Ostrava – 26. října 2005, Praha) byl český automobilový designér, konstruktér a závodník.
Životopis
Narodil se roku 1936 v Ostravě. V roce 1956 absolvoval Vyšší průmyslovou školu automobilní a leteckou v Mladé Boleslavi. Dvacet let aktivně závodil (motocyklové soutěže, autokros, formule). Do roku 1960 pracoval v konstrukci karosérií AZNP Mladá Boleslav a poté ve Výzkumném ústavu energetickém. Roku 1983 odešel na volnou nohu. Od roku 1994 vyučoval na ČVUT.
Od 50. let kreslil a psal do motoristických časopisů, pro mnohé československé firmy kreslil „rentgenové obrazy“ jejich výrobků, věnoval se propagační grafice. V 70. letech se představil jako tvůrce závodních automobilů značky Metalex. Vytvořil karoserie závodních vozů formule Easter a Mondial, Škoda Buggy a Spider a dalších více než 20 vozidel. Mezi nejznámější Králova díla patří automobil Tatra MTX V8, Dioss Rebel a Tatra Prezident. Jedná se o tvůrce vozu, který dosáhl historicky prvního českého národního rychlostního rekordu. Rekord 265 km/h se Supertatrou o objemu čtyři litry a výkonu 320 koní vytvořil Ing.Petr Bold na bývalém letišti Hradčany u Ralska. Jeho studie vozu Laurin & Klement z roku 1991 drží český rekord vozidla s nejnižším odporem vzduchu (CX = 0,17)
Věnoval se i průmyslovému designu - balicí stroje, laminovací stroje, obří postřikovač, jemnořezná pila, počítače, vrtačky, motory, výrobky pro domácnost, hračky. Byl velkým propagátorem „filozofie spotřebitelské skromnosti“ v dopravě.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK